22 juin, 2014

.: Project Life : week 14 & 15 + a freebie :.

Je pensais rattraper mon retard dans la publication de mes pages, mais faut croire que je n’y arriverai pas ! Les pages que je vous montre aujourd’hui datent d’avril. Heureusement que je suis à jour et que c’est juste la mise en ligne qui est décalée ! Voici sans plus attendre les semaine 14 et 15 et en prime un petit template pour votre plus grand plaisir ! Cliquez sur les images pour être redirigé sur ma galerie Studio Calico et voir plus de détails.

I thought i would catch up publishing all my LOs, but it seems like i can’t do it ! The spreads i’m showing today are from april. Luckily, i’m not behind in my PL, it’s only the publishing that is delayed ! Here are weeks 14 and 15 and a little freebie for your own pleasure ! Click on the images to be redirected to my Studio Calico gallery for more detailed images.

Semaine 14. Pour la première fois j’ai utilisé du claque pour mon journaling. J’aime l’effet de transparence. Sur la première photo j’ai simplement imprimé mon texte sur un grand rectangle. Pour la dernière carte, je voulais qu’on voit le fond de la carte que j’ai particulièrement aimé. J’ai donc découpé des bandes de journaling dans du calque sur lequel j’avais imprimé mon texte

Week 14. For the first time i used some vellum for my journaling. I like the transparency effect. On the first photo i just printed my journaling on a big rectangle. For the last card i wanted to still be able to see the design of the card that i love. I cut my journaling into strips.

ProjectLife087ProjectLife088ProjectLife092

Semaine 15. J’ai utilisé les brushs digital de Studio Calico sur ma dernière photo. J’ai beaucoup aimé les triangles. Et j’ai eu l’idée, pour pouvoir placer un maximum de photos de faire un collage de triangles en alternant des papiers d’un des kits Paislee Press.

Week 15. I used the digital brushes by Studio Calico on my last photo. I really liked the triangle idea. I had the idea, so i could fit a lot of photos, to make a triangle collage in PS. I also used some Paislee Press papers to achieve the look.

ProjectLife095ProjectLife096ProjectLife099

Comme j’ai passé un certain temps à faire ce collage de triangle sur photoshop, je me suis dit que vous seriez peut être intéressée pour recréer ce look. Je vous propose donc de télécharger ce template pour votre usage personnel. Si vous utilisez ce template, montrez moi vos réalisations en me laissant un lien dans les commentaires !

Since i spent a few hours making this triangle collage on photoshop, i thought that maybe you would be interested to recreate this look without spending too much time on PS ! I offer you to download this template for your own personal use. If you ever use this template, feel free to show me what you make by living a comment here on the blog !

TrianglesCollagePreview

Amusez-vous bien !

Have fun !

8 commentaires:

  1. Awesome work, Alice! I love the playfulness of your pages, really cool!

    RépondreSupprimer
  2. Oh wow these pages are amazing and I absolutely love, love, love the use of your template you are offering. I love triangles, and the way you have used, is gorgeous.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks Kellie ! You made my day ! I hope you'll have fun with the template.

      Supprimer
  3. Thank you! I love your work.
    Nathy

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks Nathy ! Have fun with the template.

      Supprimer
  4. Super ton PL! sympa ce petit format! Merci pour les templates!

    RépondreSupprimer