24 mars, 2014

.: Project Life 2014 – Title page & Week 1, 2, 3 :.

Cette année, je me suis inscrite au kit Project Life de Studio Calico. Je passais mon temps à lorgner dessus, jusqu’à ce que je me dise enfin que si je voulais utiliser ces produits il fallait bien que je les achète ! Comme j’avais aussi décidé de me remettre au Project Life, l’excuse était toute trouvée pour souscrire à ces kits. Contrairement à 2012 où j’avais tenté PL en 12x12in, j’ai choisi un plus petit format, avec le classeur Handbook de Studio Calico. Ce format est moins impressionnant, et je le trouve plus facile à remplir. Je ne respecte pas forcément les semaines dans mon PL. J’y vais à la cool. Ce qui compte c’est que mes souvenirs soient sauvegardés quelques part. Je pense bien à dater les évènements marquants pour ne pas perdre le fil !

This year i subscribed to the Studio Calico Project Life kit. I was always envious of these kits until i finally convinced myself that if i wanted to use these products i’d have to buy them first ! I wanted to try again PL this year, so the excuse was easy to finally subscribe. Unlike 2012 were i used the 12x12in format, i chose a smaller format with the Studio Calico Handbook. This format is less daunting and i find it easier to fill on a weekly basis. I’m pretty free regarding the spreads. What matters is that my memories are saved somewhere. I make sure that i date all the events so i don’t lose track !

Voilà ma page de garde. J’ai simplement imprimé une photo sur laquelle j’avais au préalable ajouté du texte et un tampon “Hello 2014” que j’ai réalisé sur photoshop. J’ai ensuite agrafé mes initiales en wood veneer. L’alphabet faisait partie du kit PL Copper Mountain.

Here is my title page. I printed a photo on which i had added some text and a stamp “Hello 2014” i made in photoshop. I then stapled some wood veneer letters. The alpha was from the Copper Mountain PL kit.

ProjectLife2014_001

ProjectLife2014_003  ProjectLife2014_002 Pour la première semaine, j’ai ré-imprimer une photo en grand travaillée au préalable sur photoshop. J’ai pris en photo mes intentions pour 2014 et j’ai imprimé ma carte de voeux. J’ai rajouté quelques éléments ici et là du kit PL Copper Mountain.

For the first week, i printed another big photo that i had previously treated in photoshop. I took a photo of my intentions for 2014 and i printed my christmas card. I added some elements from the PL kit Copper Mountain.

ProjectLife2014_004

ProjectLife2014_005

ProjectLife2014_006

La deuxième semaine, semaine de la reprise au boulot. Sur la page de droite, j’ai utiliser un template de Designs by Lili, très utile pour incorporer un maximum de photo sur un format 4x6in !

The second week, the week when i went back to work. On the right page i used a template by Designs by Lili, really useful to incorporate a lot of photos on a 4x6in format !

ProjectLife2014_007

ProjectLife2014_009  ProjectLife2014_008

La troisième semaine :

Week 3 :

ProjectLife2014_010

ProjectLife2014_012  ProjectLife2014_011

C’est tout pour cette fois-ci. La suite au prochain numéro…

That’s it for today. To be continued…

2 commentaires:

  1. I love it, Alice! The smaller format is just awesome! I love how you mix fonts and colors with photos. I have to check out the templates from Lili.

    How do you like the PL kits? I was thinking about them as well but since I always fall behind with my projects, I just didn't go for it at the end.

    What fonts do you use if I can ask? LOVE the My partner in crime!

    Btw, would you be interested in joining us on the Focus on Everyday blog?

    RépondreSupprimer