21 mars, 2014

.: Pardon the dust : Five on friday :.

J’ai délaissé ce blog pendant longtemps… trèèèès longtemps ! Je vais essayé de m’y remettre (merci à ma copine Gabi pour le petit coup de pied au c***). Pour reprendre les choses en douceur et sans trop se casser la tête je fais comme les super bloggeuses du net et je vous ai concocté ma petite version perso de 5 on Friday.

I haven’t blog in a long time, a reaaaallly long time ! I’ll try to get back to blogging (thanks to my friend Gabi for the little push). To get back on track i decided to do like the great internet bloggers and i made my own little list of 5 on friday.

1. Cette semaine j’étais en vacances. J’en ai profiter pour changer de tête. Je me suis fait couper les cheveux courts, très courts. Je fais de nouveau partie du gang des cheveux courts ! Je suis assez satisfaite de cette nouvelle tête, et je n’ai que des compliments, ce qui n’est pas pour me déplaire.

1. This week i was on vacation. I used my time to go to the hair dresser and to get a new look. I cut my hair short, super short. I’m once again part of the short hair gang ! I love my new look, people compliment me on it, how could i not like that ?!!!

IMG_20140318_144308

2. J’aimerais bien me faire une version de ce coussin. Ca n’a pas l’air si compliqué que ça. Il suffit juste de trouver le bon tissus.

2. I’d love to make a version of this pillow. It doesn’t seem super hard to make. I just have to find the perfect fabric.

3. Cette reprise de Nirvana “Smells Like Teen Spirit” sur Le Before du Grand Journal par Skip The Use. Ils ont l’air de s’éclater. Perso ça m’a donner envie de sauter partout et de secouer mes cheveux (que je n’ai plus !). Souvenirs, souvenirs…

3. This cover of Nirvana’s “Smells Like Teen Spirit” on Le Before du Grand Journal by Skip The Use. They look like they’re having fun. It made me want to jump up and down and to shake my hair (that i no longer have !).

4. La grande classe cette semaine, un article sur l’ESAT est paru dans Les Nouvelles de Versailles. Je suis super fière pour mon ESAT !

4. This week, the place i work at got an article on the local newspaper Les Nouvelles de Versailles. I’m super proud !

ArticleESAT001

5. J’ai des envies de printemps dans ma maison ! J’adorerais remplir ma maison de plantes vertes sans les faire toutes mourir ! Pour le moment, je collectionne les inspirations sur Pinterest. Mes idoles en la matière sont, entre autres, Elise Blaha et Justina Blakeney.

5. I crave for spring in my home ! I’d love to fill my house with greens without killing them ! For now, i collect inspiration on Pinterest. My heroes on this topic are, among others, Elise Blaha and Justina Blakeney.

Voilà pour aujourd’hui. En espérant qu’il y ait d’autres articles. Il faut que je vous montre mon project life !

That’s it for today. I hope there will be more articles to come. I have to show you my project life !

1 commentaire:

  1. Welcome back, Alice! :)

    Love love your short hair! You look so happy and full of energy on that photo!
    I'm working on my green thumb at home as well.So far only one plant doesn't like the change but I'm working on it. I think I never killed a plant so far!

    I'm looking forward to see your Project life album! Have a great weekend. xo

    RépondreSupprimer