30 novembre, 2011

.: Jolies assiettes :.

Ca fait un moment que j’avais envie d’essayer la technique du dessin sur porcelaine. J’ai donc investi dans deux marqueurs pour porcelaine et acheté deux petites assiettes chez Ikea. J’avais envie d’un design simple, un peu à la manière de Lotta Jansdotter.

It’s been a while since i wanted to try to draw on porcelaine. To do so, i bought two markers for porcelain and bought two little plate at Ikea. I wanted a simple design, a little like Lotta Jansdotter.

PeintureAssiettes009

Les deux marqueurs que j’ai choisi sont : Agathe et Lapis, et les assiettes sont celles-ci.

The two markers i picked were Agthe Orange and Lapis blue. The plates are these one.

PeintureAssiettes006

Voilà quelques images des différentes étapes. Pour chaque dessins, j’ai commencé par le milieu, et j’ai ensuite poursuivi d’un côté puis de l’autre.

Here are some images from the process. For each design, i started at the middle of the plate, and i continued on one side, then on the other.

PeintureAssiettes001

PeintureAssiettes002

PeintureAssiettes003

PeintureAssiettes004

PeintureAssiettes005

PeintureAssiettes007

PeintureAssiettes008

Je suis assez contente du résultat. J’aime bien l’irrégularité des traits. J’ai du coup envie d’essayer sur de plus grandes assiettes.

I really like the result, especially the irregular lines. It makes me want to try on bigger plates.

2 commentaires:

  1. These are fantastic, Alice! The designs rocks! What do you have to do with them for the marker to stay on?

    RépondreSupprimer
  2. Gabi, it's super easy, you only have to put them in the oven at 150°C (=302°F) during 30 minutes. And then you can put them in the dishwasher !!!

    RépondreSupprimer