23 novembre, 2011

.: I scrapped again !!! :.

Il va neiger ! Après un long long long, très long break avec le scrap, je suis de nouveau inspirée. Tout doucement, mais voici tout de même ma dernière page. J’ai été inspirée par la composition de la page de Jen Jockisch Sunglass. Merci Pinterest de me permettre de conserver toutes les pages scraps que j’aimerais éventuellement “lifter” !!!

It’s going to snow !!! After a long long long, really long break from scrapbooking, i’m inspired to scrap again. Slowly but here is my latest LO. I was inspired by the composition of Jen Jockisch’s Sunglass LO. Thanks Pinterest for allowing me to bookmark all the LOs i’d like to “scraplift” !!!

Balade

Pour le traitement des images, j’ai utiliser un tutoriel qui permet de recréer l’effet “Nashville” de Instagram, que j’ai trouvé via le blog One Story Down, voilà le lien direct vers la vidéo : ici.

For the post processing of the pictures, i used a tutorial to recreate the “Nashville” effect from Instagram, that i found via the blog One Story Down, here is the direct link to the video.

Voilà d’autres photos de cette longue balade dans la côte, et de la maison qui est très belle avec ses habits d’automne.

Here are some other pics from this long walk in the slope, and of the house that is so gorgeous with her fall colors.

RouvroyToussaint055

Cette photo de Papa et Barbara qui grimpe la côte à travers les vignes, me fait penser à une gravure de Tony. Je suis même sur la photo ! Trouvez-moi !!!

This pic of my Dad and Barbara climbing the slope through the vines makes me think of one of Tony’s engraving. Ieven am on the picture ! Can you find me ??!!

RouvroyToussaint056

La maison de Boucle d’Or. Goldy Locks’ house.

RouvroyToussaint073

L’abatial d’Essômes.

RouvroyToussaint090

Quelques photos de la maison et du jardin. Some pics of the house and the property.

RouvroyToussaint109

RouvroyToussaint153

RouvroyToussaint155

Sur toutes les photos j’ai utilisé l’effet “Nashville”, sauf sur la deuxième et l’avant dernière où j’ai utilisé cette technique trouvée sur The Day Book blog.

All the pics are edited using the “Nashville” effect, except the second one and the sixth one on which i used this technique found on The Day Book blog.

1 commentaire:

  1. Yay for scrapping!! Love the design, Alice. Your photos always make me miss my homecountry, I miss the old architecture over here. The processing of your photos is amazing!

    RépondreSupprimer