19 mars, 2011

.: La baleine bleue :.

J’attendais avec impatience la 4° semaine du cours de Got Paint avec Emily Falconbridge, pour le “bonus handout”. Je dois dire que je ne regrette pas d’avoir attendu ! Ca fait un moment que je veux faire de la peinture mixed media, sans trop savoir comment m’y prendre. Eh bien, c’est chose faite ! Voilà ma première peinture mixed media. J’ai adoré le processus. Le fait de devoir attendre entre chaque couche, revenir, rajouter un élément,… J’ai déjà racheté un autre canvas !

I’ve been waiting impatiently for the week 4 of Emily Falconbridge’s Got Pain class, for the “bonus handout”. I have to say that i have no regret for waiting ! It’s been a while that i want to try mixed media paintings, without really knowing how to do it. Well, now i have an idea ! Here is my first mixed media painting. I really loved the whole process. Having to wait between the layers, coming back, adding another element,… I already bought another canvas !

Voilà le tableau en entier, j’ai recadré sur photoshop. Here is the whole painting. I croped the image in photoshop.

IMG_9471

Des détails. Some close-ups.

IMG_9468

 IMG_9464

 IMG_9465

Des photos de étapes. Step by step photos :

IMG_9447 

 IMG_9452

 IMG_9460

Le résultat final. The final result.

IMG_9472

1 commentaire:

  1. It is amazing, Alice!! LOVE it!! You did such an amazing job! Love the layers, so fun.
    I'm looking forward to see more art from you! Have a wonderful weekend.
    xxx, G.

    RépondreSupprimer