08 juillet, 2009

.: Sinon, je couds aussi :.

Pour mon anniversaire j’ai eu une super machine à coudre. Ca faisait un moment que j’en voulais une, mais au moment où j’ai pu commencer à jouer avec, je ne savais pas trop quoi coudre ! J’ai commencé par faire des capes de super héros. Bon j’avoue, je ne sais pas coudre ! Les premiers essais étaient donc… des essais. Il ne faut surtout pas regarder dans le détail !!!!

For my birthday i received a sewing machine. I had been wanting one for quite a while, but as soon as i could finally play with it, i didn’t even know what to start with ! So i decided to start with super hero cloaks. Well, i must admit that i don’t even know how to sew ! The firt trys were… well trys !!! Please don’t look into the details !!!!

Ici, c’est Martin et moi qui posons avec les capes. Les heureux destinataires sont Sebastien et Benjamin, d’où le S et le B !

Here, it’s Martin and I who are posing with the cloaks. The happy recipients were Benjamin and Sebastien, hence the S and B !!!

CIMG0037

Mais heureusement, plus on coud, mieux on coud ! J’ai trouvé un tutoriel pour faire un “market bag”. J’ai trouvé que ça n’avait pas l’air si compliqué que ça du coup j’ai essayé ! J’ai trouvé le résultat assez sympa du coup j’en ai fait un deuxième ! Et puis j’ai reçu dans ma boite aux lettres le livre de Heather Ross, weekend sewing, et dedans il y avait des explications pour faire une couverture pour chéquier. J’ai offert les sacs à Sarah et Agnès qui seront les plus classes pour faire leur courses !!!

Good that the more you sew the better you get ! I found a market bag tutorial. I thought that this wasn’t the hardest thing to do so i gave it a try ! I found the result quite cool so i did a second one ! Then i received in my mailbox Heather Ross’s book, Weekend Sewing, and found the explanations to make a checkbook cover. I gave both bags to Sarah and Agnes who are now the coolest girls when they go shopping !!!

MarketBag

2 commentaires:

  1. i LOVE sewing, these came out GREAT Alice!!! très bon!!

    ox

    RépondreSupprimer
  2. I was the SAME, Alice!! :) I bought my sewing machine and had no idea where to put a thread, lol. LOVE your first tries, they are really cool!!!

    I have to check out the book ;)
    Hope you are having a great day!

    xoxo!

    RépondreSupprimer